TÄVLING, tagelarmband

AVSLUTAD 
 
 
 
 
Nu va det länge sen jag hade en tävling om tagelarmband, har även fått lite förfrågningar på när nästa tävling kommer upp, så jag bestämde mej för att lägga upp den nu.
Denna gång blir tävlingen lite udda.
 
OBS DET STÅR FEL DATUM PÅ BILDEN, TÄVLINGEN AVSLUTAS 10/8
 
 
En vinnare vinner ett armband med tagel från egen häst(ar)
Vid ett deltagar antal över 100 så blir det två vinnare!
OBS DET STÅR FEL DATUM PÅ BILDEN, TÄVLINGEN AVSLUTAS 10/8

Det finns EN regel:
för att delta MÅSTE du ha egen häst eller en häst som du har 100% TILLSTÅND att ta tagel ifrån.
 
För att delta:
Kommentera att du är med i inläggat, glöm INTE skriva din epost, du måste inte ha blogg för att delta.
Skriv en förklaring på hur ditt "dröm tagelarmband" ser ut, du får komma på egna ider och du får skriva EXAKT hur du vill ha ditt armband, det finns inga gränser, den bästa iden vinner sitt dröm armband.
 
Du får jätte gärna tipsa om tävlingen på din blogg eller DW eller länka den på FB eller bara tips dina vänner om den, ni får även jätte gärna andvända bilden ovanför när ni tipsar om den, kan du inte kopiera den så mejla [email protected] så skickar jag den, ju fler som är med ju roligare är det och ju större chans blir det att jag höjer vinsten till två armband.
 
OBS DET STÅR FEL DATUM PÅ BILDEN, TÄVLINGEN AVSLUTAS 10/8
 
vid frågor mejla [email protected]

ENDAST KOMMENTARER OM TÄVLINGEN I DETT INLÄGG ALLA ANDRA KOMMENTARER TAS GÄRNA EMOT I INLÄGG UNDER DETTA
Kommentarer
Postat av: Vendela

Jag är med och tävlar!
epost: [email protected]

mitt dröm tagelarmband är självklart gjort av tagel från min ponny Daphne. Det skulle vara en lite tjockare fläta med små rosa kristaller i lite här och var. I själva knäppet ska det hänga ett litet hjärta i silver.
Väldigt simpelt men enligt mig superfint! Min ponnys isabellfärgade tagel + ljust rosa kristaller = ♥!

2012-07-28 @ 19:06:11
URL: http://ponyretards.blogg.se
Postat av: Sofia :)

Jag är med! :) mail: [email protected]
Mitt dröm tagelarmband är gjort av (såklart)
LoverBoys tagel, det skulle vara ett ganska smalt armband med en silvrig hjärtan berlock i som det skulle stå "real love" på
LoverBoys tagel är vit,grå och det skulle passa perfekt med lajm gröna kristallpärlor och ganska mörkrosa kristallpärlor i. Mina absoluta favoritfärger tillsammans med hästen jag älskar <3 det är verkligen real love! <3 :)

2012-07-28 @ 19:30:06
URL: http://Sagoponnysar.devote.se
Postat av: Kezelie

Jag är med!

Mitt dröm tagelarmband...
Då min underbara häst, Dampen börjar bli till åren hade det inte varit mer än fantastiskt att få chansen till ett sådant armband. Armbandet skulle symbolisera honom och på minna mig om vilken fantastisk häst han varit och hur nära han står mig i min själ.
Armbandet skulle vara flätat tillsammans med ljus grön band, då det gröna symboliserar frihet för oss. Som en grön äng till exempel! Sedan i knäppet hade det alltid varit lite fint med ett litet hjärta hängandes, som hade kunnat symbolisera kärleken till honom som jag har!

2012-07-28 @ 19:41:20
URL: http://thedistance.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag är med å tävlar! :D
Min medryttarhäst Itype har svart tagel och passar så otroligt bra i blått(mellanblå, inte marin eller ljusblå) och vitt, så de kristaller jag vill ha ska vara i vitt, och ett blått band inflätat i taglet :) samt ett berlock-hjärta som dom andra har skrivit, fast med texten Kärlek till Frihet ^^

2012-07-28 @ 20:24:51
URL: http://stallbrudz.blogg.se
Postat av: Kattta

Jag är med! :D
mail: [email protected]
Mitt dröm tagelarmband, skulle bestå av min älskade Donnas tagel såklart! Det ska vara flätat tillsammans med en rosa smalt silkest band, och sen vid ''knäppet'' så ska de sitta en silverfärgade fjäder berlock, sen en rektangulär silverplatta där de skulle stå Donna, som skulle sitta tillsammans med silverfjädern.
Det är verkligen mitt dröm tagelarmband!

2012-07-28 @ 21:37:11
URL: http://kattanykvist.devote.se
Postat av: Lovisa Magnusson

åh, jag skulle så himla gärna vilja ha ett :')
Mitt dröm tagelarmband skulle då vara svart, då hans man är det och rätt så tjockt och maffigt, då han har mycket man och svans och är en riktig biff, skulle vara underbart med ett berlock hjärta där det inristat står the one and only, viktor <3. Hur fint skulle det inte va? skulle även vara fint att sätta dit små hjärtan i flätan, om det nu går, alltså att dom sitter lite här och där. Skulle vilja ha det i silver då, för vill att det ska passa till alla kläder :) Kram lovisa :)

2012-07-28 @ 21:40:02
Postat av: Alice :)

Jag är med! [email protected]
Mitt armband skulle bestå av tre olika tagel. En sliga från min ridtravare Eldi Baken, en slinga från mitt halvblod Della och en slinga från min ponny Sansibar, som jag tror snart kommer beta på de evigt gröna ängarna...

Mitt armband skulle skimra i guldbrunt, eftersom alla hästars tagel är av den färgen :) Det skulle finnas en inflätad, tunn ailvertråd, och det skulle hänga ett hjärta i, som det står 'Freedom' på :)
Jag vill inte ha så mycket saker i, för jag älskar färgen på taglet, så som det är :)

2012-07-28 @ 23:14:18
URL: http://www.alice-typjag.blogspot.se
Postat av: Kajsa

Jag är med, hade velat ha ett armband med tagel från min ponny (såklart) hade velat ha en sjukt snygg namnbricka i silver med någon pärla på kanske något sånt. Kanske även till att det ska hänga något i det, kanske ett hjärta eller en stjärna.
Vill ha lite pärlor på själva taglet också, lite bling haha, svårt att förklara ;-)

Men har länkat här iallafall:
http://roligabloggtavlingar.blogg.se/2012/july/vinn-tagelarmband.html


2012-07-29 @ 01:12:55
URL: http://roligabloggtavlingar.blogg.se/
Postat av: ronja

Jag är med! min mail är [email protected]. Mitt drömtagelarmband är med min hästs mörka tagel, och med en berlock eller en ring/cylinderliknande sak med hans namn och datumet jag köpte honom. Sedan som en ståltråd i flätan med ljusblåa eller silvriga kristaller/pärlor. :)

2012-07-29 @ 01:16:21
Postat av: Linnea halldin pålsson

Jag är med och tävlar! :) Mail: [email protected]
Jag vill vinna en tagelarmband,Mitt tagel armband är gjort av 3 underbara höstar
alla Har svart tagel, Jag skulle vilja att armbandet är gjort med 3 små flätor Som sitter i ett armband, Och en varsin berlock ring runt om och en liten silver bricka där det står.. Magick love! :) Jag vill gärna vinna för att, Det är ett litet stall med 3 underbara hästar! som jag kommer sakna mycket, då jag kanske inte ska vara kvar där :// Och då tar jag lite tagel av varsin häst, (har frågat) Och dom tre berlockerna runt om, Har en betydelse(Betyder att alla hästar finns i just det armbandet, runt min handled :) Varje dag :)
Kram, läser eran blogg <3

2012-07-29 @ 11:13:15
URL: http://hmsphoto.blogg.se
Postat av: Elina andersson

Jag är med :)
Mitt dröm armband ser ut så här
Det ska vara från mina 2 ponnyer och min storhäst.
Jag vill ha en bricka där det står deras namn på. Sen vill jag att det ska vara silvriga knäppen. Med ett hjärta och om det går kan det stå ''made whith love'' men det är inget måste.
Det är mitt drömarmband. :)

2012-07-29 @ 12:11:45
URL: http://letsride.devote.se/
Postat av: Jonna

Jag är med och tävlar :) mail: [email protected].
Mitt drömarmband skulle bestå av min vackraste ängel, Ameija, som fick somna in tidigare i år. Ameijas tagel var mörkröd, nästan svart, så jag skulle tro att ett limegrönt silkesband skulle passa bra:) vid öppningen vill jag ha en fjäder och en berlock där det står "19/3-12".
Det är mitt drömarmband!

2012-07-29 @ 14:10:38
Postat av: Alexandra :)

Är med och tävlar !

Mitt drömarmband är från min bästaste vän Wiljaha,
Armbandet skulle symbolisera harmoni,

Mitt dröm armband är wiljas tagel som är vit som snö med lite bruna och svarta tagelstrån i,
den ska va tun och hårt flätad och ha en tun röd tråd in flätad,
den ska ha silver spänen och vid ena spänet ska det va en liten bricka där det står Wiljaha ox och på andra sidan ska det stå harmoni,
det ska också va en liten fjäder vid spänet som är svart. (visst har jag alltid henne i mitt hjärta men med armbandet har jag med henne runt min handled och symboliserar harmoni och kärlek till en underbar varelse,)
/Alex

2012-07-29 @ 14:39:51
URL: http://harmonin.devote.se/
Postat av: Pauline

Är super gärna med och tävlar!!
Det finns ingen tvivel om hur jag vill att det armbandet ska se ut; 4tunna flätor (en fläta för varje häst och en fläta med mitt hår; för vi hör alltid ihop) som sedan snurras lite om varandra och bildar ett bredare "löst" armband. I varjefläta vill jag ha en TUNN silverstråd. Sen vill skulle jag vilja ha små silverbrickor, ett på varje fläta där hästens smeknamn står. Eftersom två av hästarna har svart tagel, en är fux och så jag som är slingad så blir det snyggast med silver lås, precis som silverbrickor. Det är ett perfekt sätt att alltid bära med mig mina stora små elefanter :D Och det är som alal andra säger; jag och mina hästar hör ihop det är "vi". Det är mitt drömarmband! Lite pilligt men uj va jag vill ha det! :)
Du når mig på [email protected]

2012-07-29 @ 21:27:45
URL: http://twopassion.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag är med!
Bild & länk:
http://merlinochfanny.blogg.se/2012/july/jag-ar-med-tavlar-1-2-3-4-5-6-7.html#comment

Mott drömarband är ett vanligt tagelarmband med vita, runda pärlor på. Vid spännet skulle det hänga ett hjärta med ett M inristat, som står för Merlin. Det skulle också vara små rosa pärlor på armbandet, som skulle stå för kärleken mellan ponny och ryttare.
Alltid drömt om ett tagelarmband ♥

Mail: [email protected]

2012-07-29 @ 21:32:27
URL: http://merlinochfanny.blogg.se
Postat av: Petronella

Hej jag skulle gärna vilja vara med! Mitt armband skulle vara ganska enkelt. Min solstråle Snudda som taglet skulle komma ifrån är en fux med väldigt melerat tagel, hon har en ganska ljus grund med många mörka strån och även mycket guldfärgad, då skulle jag ta lite strån från varje nyans för att få en levande fläta. Jag skulle vilja ha ett ganska smalt armband, runt 0.5 - 1 cm bred. Det skulle vara guldfärgade låst och ett guldfärgat, ganska litet hjärta. Härlig tävling btw! :)

2012-07-30 @ 10:24:36
URL: http://Taggibaken.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag är med och tävlar!
Mitt dröm armband ska vara av min häst diana,
jag vet inte om vi har så lång tid kvar så därför vill jag ha av hennes tagel.
Armbandet ska vara ganska tunt och det ska vara alla färger som finns i svansen.
Där nere vid spännet ska det stå <3diana<3 på en liten bricka fast med vanliga hjärtan och spännet ska vara sånt här som man rullar så det är enkelt att ta på och bort.

2012-07-30 @ 10:46:50
Postat av: Malin Karlsson

Jag är med och tävlar!

Mitt drömpannband skulle vara av min älskade hästs tagel (svart, det skulle vara 2 tunna flätor med 2 silvriga "ringar", en ring runt varje fläta, en skulle det stå "RUDZE" på och en skulle det stå "MALIN" på. Och sen skulle det vara konturerna av ett hjärta som höll samman flätorna vilket betyder att vi alltid ska hålla ihop, sida vid sida. Att vi har ett gemensamt hjärta och utan varandra är inte hjärtat helt och ingen kan leva med ett trasigt hjärta.

Knäppet skulle vara dekorerat med mörkt grå strass stenar.

/Malin

2012-07-30 @ 11:56:52
Postat av: maja simonsson

mitt dröm tagelarmban, min häst ljusa svans, med ett färgat band inflätat som på bilden, sen namn brika med min ponnys namn på och som två flätro typ som detta
http://www.tail.se/duett.htm med namn brika
eller kanske fyrfläta alltså istället för 3 så har man fyra hår tussar när man flätar.
och så skulle jag vilja ha ett ljusblått band iflätat!

hoppas jag vinner nu!!!:P

2012-07-31 @ 22:19:42
URL: http://majjasiimonsson.blogg.se
Postat av: Lina

Jag är med och tävlar!
Min mejl: [email protected]

Mitt drömtagelband skulle vara från min älskade lilla minishettis vid namn Skooby som tyvärr i år är 28 och börjar synas tecken på att det snart är dags...
Därför skulle jag vilja få ett tagelarmband med hans man för att alltid bli påmind om honom. För att kunna bära det på mig och kunna känna hans man igen. På själva fästet skulle jag vilja ha ett diamanthjärta och en silvernyckel som speglar att man har en nyckel till hans hjärta som jag har och hans till mitt. Som en evig påminnelse om vilken underbar själsfrände han var, är och alltid kommer vara för mig. Hans man är ljusgul och jag skulle vilja ha ett mellan tjockt (alltså inte för smalt och inte för tjockt) och jag skulle vilja ha ett silverband av siden inflätat i flätan med små blåa kristaller ( blåa för att när jag och han tävlade i ponnyagility för första gången hade vi ljusblåa rosetter på oss). Det skulle vara helt underbart om jag vann denna tävling!
Kram

2012-08-01 @ 12:01:23
Postat av: Lovisa

Jag är med och tävlar!
Om jag vann skulle armbandet vara gjort av min älskade sköthäst nansen, som betyder ALLT för mig! På mitt dröm armband skulle det va hans tagel flätat ihop med en ljusrosa (jätte ljus) typ som babyrosa, om du fattar vad jag menar.."rem" eller vad man ska kalla det.Hoppas du fattar.. Som på bilden! Men aa, det och så skulle jag vilja ha tre små ringar i mettal och sen på utsidan ska det vara små silvriga kristaller, så att det ser ut som det här pannbandet: http://www.horsemeup.se/index.php/hastutrustning/hast-pannband/pannband-classic-stor-diamant-svart-ponny.html (så ser hans pannband ut) Flätan skulle då dras igenom dom tre ringarna. Sen skulle jag vilja ha en liten bricka där det står Lovisa♥Nansen

Det va mitt drömarmband, tyckte att det speglade honom väldigt bra, hans pannband och babyrosa som passar honom jätte bra! Hoppas! ♥

2012-08-01 @ 20:57:14
URL: http://ponnycheyer.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Jag är absolut med! Taglet skulle komma från min älskade ponny Laurus som jag haft sedan han var 6 månader. I själva flätan skulle det vara ljusrosa och vita små ''kristall''pärlor inflätade lite här och var. Flätan ska oxå vara ganska tjock eftersom han har en väldigt tjock och fin man&svans. Det ska vara ett silverknäppe och en liten hjärt-berlock där det står inristat L♥J. Ett enkelt men mycket betydelsefullt armband. Kram!

2012-08-07 @ 17:36:35
URL: http://ungaryttares.blogg.se/
Postat av: Lisa Lundbom

JAG är absolut med! Taglet skulle komma från min förra medryttarhädt som nu är 31 år och kanske inte lever så länge till, Jag känner ägarna och rider deras andra häst nu, jag skulle vilja ha det flätat i mellan tjock storlek och ha ljusblå och ljusrosa som Kristaller typ och sen i knäppet skulle det var ett hjärta som symboleserar kärleken mellan oss!

2012-08-07 @ 21:22:08
Postat av: Denise

MitT drömtagelarmband skulle bestå utav tre hästars tagel ( min gamla foderponny, min medryttarhäst och min skötponny:) ) , jag skulle vilja ha ett ganska enkelt armband . Det skulle vara ett silvrigt hjärta vid öppningen sen skulle det vara en ljusrosa glittrig pärla eller vad man ska säga i mitten av armbandet !:)

2012-08-08 @ 04:17:14
URL: http://disanbjurholm.blogg.se
Postat av: Ebba Mjärling!

Jag är självklart med! :)
Mitt dröm armband skulle ha varit med tre stycken olika hästar! färgerna är: vit,svart o mörkbrun/svart! det skulle ha varit lite tjockare fläta, med en rosa snöre inflätat i den så att det syns men ändå inte synas för mycket alltså inte så mycket som det visar på bilden! o skulle ha hängt 3 silverberlocker i mitten av den o skulle stått hästarnas namn i varsin! o sen skulle det suttit en färgad sten i varje berlock med! knäppet skulle vara silver färgat!
Min mail: [email protected]
La den även på min blogg: http://ebbamjarlings.myshowroom.se/2012/08/08/to-be-somebody-you-have-to-eat-somebody/
kram! <3

2012-08-08 @ 17:35:43
URL: http://ebbamjarlings.myshowroom.se
Postat av:

Hej! jag skulle vilja vara med och tävla!
Mitt dröm tagel skulle vara med tagel från Lamell, det skulle vara med blå kristaler i lite här och där bara och med en berlock / hjärta :)

2012-08-08 @ 20:53:29
URL: http://lamellbella.devote.se
Postat av: Pontus-Bäst

Hej, jag är med. Jag vann.
Mitt band ska vara bäst och vitt. Tack så mycket. :)

2012-08-21 @ 01:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
Ni kan nå mej på [email protected]
mliejohansson bloglovin
RSS 2.0